Sambutan Hari Raya dan Hari Guru 2011

SABTU, 27 SEPTEMBER 2011 - SPABSB
Artikel oleh Mas Farhah / Rabiatul Adawiyah dan Foto oleh Evie

SPABSB telah mengadakan sambutan Hari Guru dan Hari Raya bertempat di Surau SPABSB. Hadir selaku tetamu khas Ustazah Hjh Haryati binti Ahmad Mantan Guru Besar SPABSB.


Majlis diacarakan oleh YDP murid Rabiatul Adawiyah binti Azman (6 Banafsaji) dan Nor Sabrina bte Ratna (6 Ahmar)

Majlis kemudiannya diikuti dengan ucapan daripada wakil Guru Penolong Hal Ehwal Pelajar Cikgu Alas Sarirah binti Awg Hj Sulaiman.



Pada sambutan tahun ini, murid-murid mempersembahkan beberapa persembahan berupa persembhaan lagu dan drama sketsa Hari Raya dan Hari Guru. Majlis juga diselajurkan dengan penyerahan sumbangan derma kepada Dk Izzatul Afifah binti Pg Hj Bolkiah (6 Akhdar) dan adiknya Dk Durratul Majidah binti Pg Hj Bolkiah (5 Ahmar) murid-murid yang dilanda musibah kebakaran.

Majlis kemudiannya diteruskan dengan penyampaian hadiah penghargaan yang disampaikan oleh Guru Besar SPABSB kepada tenaga pengajar SPABSB yang telah berkhidmat selama 10 tahun.


Guru Besar juga telah menerima hadiah sumbangan daripada warga SPABSB di atas penganugerahan beliau menerima 'guru cemerlang 2011' pada sambutan hari guru Negara Brunei Darussalam tahun ini.

Penyampaian cenderahati kepada Mantan Guru Besar SPABSB Ustazah Hjh Haryati binti Ahmad disempurnakan oleh Guru Besar SPABSB Ustazah Rusidah binti Hj Talip. Majlis diakhiri dengan bacaan doa selamat oleh Ustaz Pg Hj Mohd Hakimuddin bin Pg Hj Hashim.


Sebelum beredar keluar murid-murid bersalam-salaman dengan guru-guru.