Muzakarah Sukan Ria

SABTU, 29 MEI 2010 - SPABSB
Artikel oleh Raisah Foto oleh Nurfarhana

Bertempat di Surau SPABSB telah berlangsung dua sesi muzakarah bagi Sukan Ria 2010 yang bakal diadakan pada Hari Khamis 3 Jun 2010M bertempat di Padang Maktab Duli Pengiran Muda Mahkota Gadong. Muzakarah pada sesi pertama telah dipengerusikan oleh Ketua Guru Pendidikan Jasmani Ustaz Mohd Rodzee Ashraf bin Haji Abd Rahim yang bermula dari jam 8:00 hingga 10:00 pagi dan dihadiri oleh guru-guru sahaja.


Manakala sesi kedua bermula pada jam 10:30 pagi sehingga 12:30 tengahari dan dihadiri oleh semua murid dan guru-guru mengikut rumah-rumah sukan masing-masing. Rumah-rumah sukan bagi Sukan Ria 2010 ialah;

1) Rumah Proaktif – coklet
2) Rumah Produktif – kelabu
3) Rumah Progresif – hijau
4) Rumah Inisiatif – biru
5) Rumah Informatif – merah
6) Rumah Inovatif – Ungu


Muzakarah pada hari tersebut membincangkan beberapa agenda termasuk melantik Ketua dan Penolong Ketua Rumah Sukan berserta Bendahari. Kemudian melantik peserta-peserta yang ikut serta mengambil bahagian dalam acara yang dipertandingkan, seterusnya memahami format dan syarat-syarat pertandingan.


Setiap rumah-rumah sukan juga sempat membincangkan mengenai dengan tema dan kutipan duit bagi jamuan ringan berserta keperluan-keperluan untuk membeli perkakas dan perhiasan.